تبدیل شدن SKF به یک شرکت «کربن خنثی» تا سال 2030

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

طبق اعلام شرکت SKF، از سال 2015 تا کنون، این شرکت 36 درصد از تولید کربن خود کاسته است و هم‌اکنون دارای دو کارخانه «کربن خنثی» می‌باشد. ولی این شرکت در یک اقدام بلندپروازانه قصد دارد که تا سال 2030 تمام فعالیت‌های خود را در مجموع «کربن خنثی» نماید.

اصطلاح «کربن خنثی» یا Carbon Neutral به شرکت‌های اطلاق می‌گردد که انتشار کربن توسط برخی از فعالیت‌های آن‌ها با کاهش میزان انتشار کربن توسط سایر فعالیت‌های این شرکت‌ها جبران گردد. شکل زیر مفهوم «کربن خنثی» را بیان می‌کند.

آقای آلریک دانیلسون، مدیر عامل شرکت SKF، در این باره می‌گوید: «کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای برای مقابله با بحران‌های اقلیمی ضروری است و به عنوان یک شرکت جهانی پیشرو، مهم است که ما رهبری خود را در این زمینه نشان دهیم. ما در تلاش هستیم تا تأثیرات منفی عملکرد خود بر آب‌وهوا را در کل مراحل کار، از مواد اولیه خریداری شده گرفته تا استفاده مشتری و فراتر از آن، کاهش دهیم. ما برای رسیدن به این هدف با سرعت و هدفمند عمل خواهیم کرد. تبدیل شدن به یک شرکت «کربن خنثی» باعث افزایش قابلیت‌های رقابتی‌ ما می‌شود و منافع SKF، مشتریان و محیط زیست را متعادل می‌سازد».

برای رسیدن به این هدف، شرکت SKF از ترکیبی از راهکارهای متفاوت شامل استفاده از ماشین‌آلات دارای بازدهی انرژی بالا، تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و حتی استفاده از روش «کربن آفست»، استفاده خواهد نمود. «کربن آفست»، یکی از روش‌های رسیدن یک شرکت به وضعیت «کربن خنثی» است که توضیحات کامل آن را می‌توانید از طریق لینک زیر مطالعه نمایید.

کربن آفست | ویکی پدیا

تماس

 

تلفن فروشگاه:    33936656 (9821+)  

تلفن دفتر مرکزی:   88087910 (9821+) 

info@omidig.com